25.7.13

Resepi Biskut Sarang Semut Mudah Dan Sedap!

Author : Nabila Medan Time : 7/25/2013 02:00:00 PM Total Comment : 15 Label :

Assalamualaikum
Entri ini adalah entri repost untuk entri tahun lepas yang mendapat pageviews yang amat menggalakkan. Tahun lepas nab sendiri dah cuba resepi ni, memang menjadi, memang sedap, memang mudah! Insya-Allah untuk raya tahun ni, nab buat lagi biskut ni sebab biskut ni antara biskut yang menjadi kegemaran nab. Kalau ada yang teringin nak buat, tapi takjumpa resepi yang mudah. Haaa, korang boleh cuba resepi yang nak nab kongsikan ni.

Bahan-bahan ( 80 )
250g butter
100g gula halus
350g tepung gandum (diayak)
100g tepung jagung (diayak)
1 biji kuning telur
1 s/teh esen vanilla
Chocolate rice/manik untuk hiasan

Cara-cara
1. Pukul kembang butter dan gula
2. Masukkan kuning telur dan esen vanilla dan gaul rata
3. Masukkan tepung dan gaul rata
4. Parutkan adunan kedalam mangkuk kecil dan sudukan kedalam paper-cup
5. Taburkan coklat rice dan manik gula kecil. Bakar dalam oven dgn suhu 180’C sampai masak (anggaran 15 minit)
6. Sejukkan dan simpan dalam bekas kedap udara

Sangat mudahkan? Kalau korang tengok bahan dia pun, sangat mudah untuk didapati. Jadi taksalah kalau korang nak cuba sendirikan? Dapat merasa air tangan sendiri lagi sedap. Kuikui. Selamat mencuba ya semua.

Dscn0049

15 comments

Thursday, July 25, 2013 2:57:00 PM Delete! [Reply Comment]

good sharing

Thursday, July 25, 2013 5:32:00 PM Delete! [Reply Comment]

slah stu bskut rya yg akan dbuat thn nie! ^^

Thursday, July 25, 2013 9:37:00 PM Delete! [Reply Comment]

wahhhhh....mcm sedap jer...boleh cuba nie..^^

Friday, July 26, 2013 12:09:00 AM Delete! [Reply Comment]

oh..nab macam tahu2 je saya nak buat biskut raya sendiri tahun ni

Friday, July 26, 2013 5:16:00 AM Delete! [Reply Comment]

Waaahhh.....salah satu biskut raya femesss.....sedap gak nehhh...

Friday, July 26, 2013 6:04:00 AM Delete! [Reply Comment]

bgai orang mngantuk disorongkan bantal..memang nga mencari resipi kuih raye ni..hehe..tq share:)

Friday, July 26, 2013 8:20:00 AM Delete! [Reply Comment]

chef nabila

Friday, July 26, 2013 11:11:00 AM Delete! [Reply Comment]

Nanti nk cbe la! ^_^ Btw, Jom Join! 28 hadiah menarik! Top refferal akan mndapat Rantai Moustache dan HADIAH PILIHAN SENDIRI! Let's Join! :D http://hadiahbintangjatuh.blogspot.com/2013/07/segmen-simple-giler-by-anis.html

Friday, July 26, 2013 11:44:00 AM Delete! [Reply Comment]

@Asma Sah chef la sangat. haha

Friday, July 26, 2013 11:45:00 AM Delete! [Reply Comment]

@miLa saim wc. selamat mencuba :D

Friday, July 26, 2013 11:45:00 AM Delete! [Reply Comment]

@Norhazlina Mohd. Zaki boleh cuba :)

Friday, July 26, 2013 11:45:00 AM Delete! [Reply Comment]

@Ainim Suju hehe. dh siap pos sini sikit tau? :p

Friday, July 26, 2013 5:19:00 PM Delete! [Reply Comment]

nab buat ke kuih ni..hehe :D

Tuesday, September 10, 2013 4:10:00 PM Delete! [Reply Comment]

Tq cheff Nabila

Tuesday, September 10, 2013 4:11:00 PM Delete! [Reply Comment]

Tq cheff Nabila

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...