13.3.12

10 Soalan 10 Jawapan

Author : Nabila Medan Time : 3/13/2012 04:23:00 PM Total Comment : 3 Label :

Contest Paling Terbaik Bulan Ini!
- Join Lucky Draw Faqihah And NHA -
- Contest Aquapix Lomo by Mira Hussin -



Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua nya.Petang ni nabila nak join aktiviti dari Geng fiQ'Ra,dah lama kak mas tak buat aktiviti.Excited pulak nabila nak join.haha.10 Soalan Buatku Dan Jawapan Buat Kak Mas ♥

1) Dimana awak tahu kewujudan Geng fiQ'Ra?
- Dari blog kak mas sendiri http://fiqracake.blogspot.com/

2) Apa tujuan awak join Geng fiQ'Ra?
- Pada mulanya nabila masuk sebab nak join aktiviti yang kak mas buat,tapi bila dah kenal ngan geng2 kat sana.Niat pertama tu terpadam dan ingin merapatkan hubungan silaturrahim.

3) Apa nama sebenar awak? (jangan la tipu2. elok2 mak ayah bagi nama kan?)
- Nurul Nabila binti Medan bin Jali (haha.sedap tak? siap nama atuk saya lagi :3)

4) Berapa umur awak tahun 2012 ni? (jujur je. buat apa nak malu)
- 16 Tahun!

5) Apakah cita2 awak selama awak hidup?
- Cita2 bila besar nak jadi pembimbing anak bangsa! nak jadik cikgu.Cita2 seumur hidup nabila , nak buat parent gembira dan nak balas jasa semua orang yang berjasa dalam hidup nabila.

6) Andai awak di fitnah sampai di heret ke penjara + hukum gantung, apa tindakan yg awak akan buat?
- Of Course,bangkang sekeras-kerasnya! Tapi kalau bukti nak bangkang takcukup,hanya mampu redha sebab Allah Pasti akan menghukum orang yang menfitnah kita kan? Berdoa, Tuhan akan sentiasa mendengar doa orang yang teraniaya. Sabar Menghadapi Dugaan Itu , kerana setiap yang berlaku ada hikmahnya kan? 

7) Awak percaya tak rakan di alam maya?
- Tengok pada individu.Ada yang boleh dipercayai dan ada yang tidak.Kita tidak digalakkan untuk senang dan cepat mempercayai orang yang kita taktahu asal usul nya.

8) Awak suka cabaran tak? kalau ya, contoh cabarannya?
- suka , contoh cabarannya..dapat markah penuh untuk Prinsip Akaun.haha.yang ni kawan nabila yang cabar kat nabila ;P (ingat senang ke nak dpt markah penuh?)

9) Awak makan sehari berapa kali?
- makan nasi sekali,makan selain dari nasi berkali-kali.haha ;D

10) Andai kata, ajal awak sudah makin hampir, 5 perkara yang awak akan buat sebelum awak meninggal dunia?
- 5 Perkara sebelum nabila menghembuskan nafas yang terakhir
a) nak minta maaf kat semua orang yang nabila kenal sebab kadang kita takperasan yang kita ada buat salah kan?
b) nak luangkan sepenuh masa dengan orang yang nabila sayang sebelum semuanya terlambat
c) nak capai dan kucup pipi,dahi dan tangan mama dan abah nabila.
d) nak bergurau senda buat kali terakhir dengan kawan-kawan
e) nak pesan kat kakak supaya dia jaga mama,abah ngan adik elok-elok.


Done :)


3 comments

Tuesday, March 13, 2012 4:26:00 PM Delete! [Reply Comment]

letih jugak jwb soalan byk sgt ni..amik masa lame gile nak buat entry..hehe

Tuesday, March 13, 2012 4:32:00 PM Delete! [Reply Comment]

sayu gak bace jawapan no 10...

Tuesday, March 13, 2012 5:55:00 PM Delete! [Reply Comment]

Jawapan yang bernas & lucu. ^^"
Nice entry , though . :D

Oh ya , say tag akak.
http://ina-nana99.blogspot.com/2012/03/first-give-away-by-lala-and-una.html

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...