1.11.11

Perlukah Mencari Musuh ?

Author : Nabila Medan Time : 11/01/2011 06:08:00 PM Total Comment : 5 Label :


Selamat petang kepada semua~
sihat tak ? *kalau tak sihat,tak kan korang ngah bace entri ni kan?
But pada yang tak berapa sihat tu , aku doakan agar cepat sembuh :D *jangan lupe makan ubat tau!

Persoalan untuk hari ini :
Perlukan Musuh dicari ?
*jawapan korang mesti TIDAK kan ?

Dalam kite menjalani kehidupan ni , mungkin kite tak perasan yang kite mempunyai musuh.Apa sebab berlaku nyer hidup bermusuhan ?

1.Rase tidak puas hati terhadap seseorang individu
 2.Rase dengki diatas kebahagian/kesenangan/keselesaan orang laen 
3.Perbuatan lampau yang menyebabkan timbul nyer rase dendam.

*Betulkan ?


Sememang nyer , hidup bermusuhan ini tidak digalakkan/dibenarkan dan kalau boleh perlu di elakkan.Kerana hidup bermusuhan ni , tidak akan membawa kepada kebahagiaan malah akan membawa kepada kesengsaraan sahaja.

Kerana itu wujud nyer sikap ampun-mengampuni satu sama laen , maaf-memaafi sesame kite.*tak gitu :D
Wujud nyer sikap seperti itu adalah untuk mengelakkan kite bermusuhan sesame masyarakat , malahan dapat mengeratkan hidup bersatu padu dan tolong menolong sesame kite.
*tambahan Negara kite yg berbilang bangsa dan kaum ni

Oleh itu,sekarang ni nabila nak pesan..sape2 yang ada perasaan tidak puas hati terhadap seseorang tu..luahkan la,beritahu pada individu tersebut.Jangan la simpan perasaan marah/dengki/tak puas hati tu sendiri kerana perasaan tersebut lama-kelamaan akan menjadi satu sikap/perasaan yang tidak kite duga.*seperti sikap bermusuhan antara satu sama laen.

Hopely,korang bace entri ni sampai habes.
Taktau la,tetibe jer ada m0od nak taip entri panjang lebar macam ni *siap ceramah lagi . hehe >,<

Okeyh,nabila nak tanye kat sini.
korang ada tak perasaan dengki or marah kat nabila *jujur la
Kalau ada , nabila harap korang maafkan la nabila :D *sebab nabila tak suke cari musuh
Kalau tak ada , Alhamdulillah :D *suke!



#korang nampak cantek/hensem bile korang dh habes bace entri ni..hehe 
lagi cun kalau korang komen :D




5 comments

Tuesday, November 01, 2011 6:15:00 PM Delete! [Reply Comment]

woah okay.dengki dgn blog yg lawa bangat nih, hehe

Tuesday, November 01, 2011 6:24:00 PM Delete! [Reply Comment]

@amir aizat : Jangan la dengki-dengki. >,<

Tuesday, November 01, 2011 6:59:00 PM Delete! [Reply Comment]

Fitrah manusia macam itu,

Tak salah menegur sesama blogger..

Ada manfaat di sebalik itu,

:)

May Allah bless u

Tuesday, November 01, 2011 8:34:00 PM Delete! [Reply Comment]

huk3..kta x nk cri msuh..tp diorg yg dtg..

Tuesday, November 01, 2011 8:51:00 PM Delete! [Reply Comment]

huhu saya ada sorang bekas kawan, dia sound saya sebab tak puas hati dengan status facebook saya. Nama dia xde disebut pun, dan memang tak cakap pasal dia pun. dia yang saja nak buat musuh dengan saya. Lantak lah, memang ramai tak suka dia pun. Sekarang dia nak tambah lagi satu musuh. Kecian orang mcmni...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...