14.11.11

Cinta Zaman Dulu VS Sekarang..Berbeza Kan ?

Author : Nabila Medan Time : 11/14/2011 10:09:00 AM Total Comment : 6 Label :


Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia!
Semangat tibe-tibe nak bicarakan pasal Cinta zaman dlu vs sekarang
zaman dlu lagi jiwang dari zaman sekarang , betul kan ?

Kalau zaman sekarang dh tak gune ayat-ayat manis untuk memujuk.
Kalau dah clash , senang jer cakap :
"Ah! pergi blah la kau! betina tak gune! kau pikir kau cantek ?! tak hingin pun ngan kau!"
Mak Oii ! bahase negara mane la yang dia gune tu =.=

Kalau itu zaman sekarang punye sikap.
Kalau zaman dulu-dulu punye ayat nak memujuk :
"Tolongla , maafkan saye..saye tak boleh berpisah ngan awk.makan tak lalu,mandi tak basah,nanges tak berlagu,seksa hati saye bile awk tak ada"
Wow! jiwang sih! haha xD

Mane lagi best ? Dulu atau sekarang ?
kalau nabila la , nabila nak pilih zaman dulu..haha xD coz sweet ayat nyer!

Kalau zaman sekarang , remaja lelaki dh tak heran pompuan cantek , sbb ramai perempuan yang santek-santek yg diaowg boleh pilih , kalau clash jer..pilih laen...kalau clash jerk , couple baru..perghh! melampau benor! nampak sgt playboy =.=

Oke , kalau korang..mane pilihan korang ?
dulu or sekarang ?


p/s : zaman sekarang , budak 6thun pun dah maen cinta-cintun*jiran dpn uma


6 comments

Monday, November 14, 2011 10:20:00 AM Delete! [Reply Comment]

memeujuk dan merayu tu dulu ada sekarang pun ada..heheheh

Monday, November 14, 2011 10:45:00 AM Delete! [Reply Comment]

cinta itu sama sahaja dulu atau sekarang... cuma yang berbeza adakah cinta itu berlandaskan illahi atau tidak?

Monday, November 14, 2011 11:09:00 AM Delete! [Reply Comment]

rasanya sama je, cuma berbeza pada cara dan penggunaan ayat. hihihi, tapi prefer sekarang kot, kalau merajuk, dapat la bunga, teddy bear ke, hahaha

Monday, November 14, 2011 11:23:00 AM Delete! [Reply Comment]

2-2 pon best! skg, my dato' lau zerra mjok, dy nyanyi smpy puas.. sdap x sdap laen cte! hahaha! :)

Monday, November 14, 2011 11:51:00 AM Delete! [Reply Comment]

Jika cinta di sulami dengan hawa nafsu. x kira dahulu atau sekarang sama sahaja..

jika cinta di sulami ketaqwaan dan keimanan,insha ALlah cinta zaman dahulu dan sekarang adalah terbaik

dan Cinta pada Allah dan Rasullullah SAW

Paling utama

Jangan tinggikan cinta manusia daripada cinta Allah dan Rasul.

^^

Monday, November 14, 2011 12:55:00 PM Delete! [Reply Comment]

mestilah dulu..huhu.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...