20.9.11

OMG PERAGUT !!?

Author : Nabila Medan Time : 9/20/2011 02:46:00 PM Total Comment : 4 Label :

Greeting Text

nak buat entri ringkas2 jew kali ni .
aku nak cakap sikit pasal orang melayu zaman sekarang ,
diaorang memang tak tau malu ker ?
maksud aku bukan kau , kau dan kau..tapi engkau !

Lebih kurang jam 2.25 petang hari ni , 
ada seorang makcik kena ragut .kat depan umah aku..
kesian makcik tu..abis ilang gelang emas dia..jiran aku nampak situasi tu.
dia kata "budak peragut tu orang melayu and memang selalu lalu-lalang kat jalan tu"
naseb gelang emas dia je yang kena ragut , kalau dompet dia kena amik jugak..
kan susah jadi nyer..yang penting nyawa nye selamat.
tapi mak aku kata , gelang tu harge nye dalam DUA RIBU lebih tau..
huhu , kalau aku la.dah nanges tak berlagu dah tau!

makcik tu aku kenal , kenal sesgt sbb dia selalu datang uma aku..kasi duit raye , kasi jajan / hehe
mak aku kata "naseb peragut tu tak nampak rantai nye" kalau tak , memang lumayan peragut tu.
kat situ tak ada kenderaan yang lalu lalang time kejadian tu berlaku , so tak ada sesapa yang sempat nak kejar peragut tak gune tu ! [lepas perasaan ni!]

yang tengok kejadian tu budak2 perempuan yang ngah tunggu mak bapak diaorang amik , bangla2 and orang2 warga indon..fuhh , buat malu jew kat pendatang2 asing tu..
orang melayu sekarang memang dah tak ada kerja and tak pandai nak jaga nama baek orang melayu.
dulu time sekolah tak nak belajar rajin2 , tu yang jadi peragut jalanan !
aku rase ni nak masuk 2-3 kali ada kejadian ragut kat depan uma , 
rase macam takut je.lepas ni nak kena lebih hati2 ngan peragut2 yang memang tak nak hidup !



p/s : ape la nak jadi ngan negara ni ? warga negara sendiri nak menganayai warga negara sendiri..
malu jew ngan negara laen.




4 comments

Tuesday, September 20, 2011 2:53:00 PM Delete! [Reply Comment]

kesiannyer

http://allabouteyqahasnan.blogspot.com/2011/09/apabila-kekasih-materialistik.html

Tuesday, September 20, 2011 2:56:00 PM Delete! [Reply Comment]

bahaya nya la...da tak boleh nak pegi mana2 kan..takutt...macam2 berlaku

Tuesday, September 20, 2011 7:11:00 PM Delete! [Reply Comment]

kau tolong orang nya tak ?

Tuesday, September 20, 2011 7:13:00 PM Delete! [Reply Comment]

my mom pernah kne ragut. kesian mangsa2 nie...
eloknye peragut2 nie kita sagat ramai2!!
bru nak insaf!!

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...